e-mail info@frankce.be     telefoon +32 472 92 50 71

Webcopywriting trends 2014

Nieuw jaar … gelukkig nieuwjaar! In 2014 ziet mijn takenpakket als webcopywriter er weer wat anders uit, want het web staat nooit stil. Stop die trein, want we kijken even vooruit. Wat zijn de trends in online copywriting voor 2014?  

Lees meer ...

Veel gemaakte taalfouten: verbindings- en verwijswoorden

De onverbeterlijke Kees Van Kooten uitte in de marge van het Groot Dictee der Nederlandse Taal zijn frustratie over het verkeerd gebruik van woorden. Taalfouten over de inhoud. Meer nog dan spelfouten irriteren ze hem mateloos. Waarom? Omdat ze zo hardnekkig zijn.  En omdat ze zinnen soms zelfs een heel andere betekenis geven. (cfr. ‘mits’ en ‘tenzij’) Vaak gaat het om verbindings- en verwijswoorden. Een lijstje met veel gebruikte taalfouten: een laat kerstgeschenk van uw copywriter. Uitpakken betekent correct(er) schrijven in 2014!  

Lees meer ...

7 tips voor de perfecte brochure

Een brochure voor je zaak, loont ze nog de moeite in het web 2.0-tijdperk? Zeker. Als onderdeel van je marketingmix of als alleenstaande publicatie bewijst ze nog altijd haar nut. Soms bereikt ze je doelgroep zelfs makkelijker dan een online campagne. Op voorwaarde dat je een aantal regels in acht neemt: zorg voor een aantrekkelijke lay-out, hou het kort en overzichtelijk en schrijf toegankelijk. Eerst en vooral zoek je een antwoord op volgende vraag: wie krijgt je brochure op welke manier in handen en wat moet ze doen? Een voorlichtingsbrochure voor jongeren schrijf je vanuit een andere invalshoek dan een verkoopbrochure voor dokters. Informeren of voorlichten doe je op een andere toon dan verkopen.  

Lees meer ...

Schrijftips: valkuilen en oplossingen

Schrijf je vrij of schrijf je schools? Het gevaar van schrijftips  – of het nu om kortverhalen of webpagina’s gaat – schuilt in het al te rigoureus en plichtsbewust toepassen ervan. Dan krijg je teksten die artificieel klinken. Resultaat? Geen mens die geboeid, laat staan overtuigd raakt door je tekst. Zijn vakliteratuur en schrijfcursussen dan helemaal uit den boze? Integendeel. Lees en leer zoveel mogelijk, absorbeer als een spons en maak je de technieken eigen. En vergeet vervolgens alles. Onbewust blijf je de regels nog wel toepassen maar ze domineren je schrijfstijl niet langer. Want je hebt een eigen stem (tone of voice) en die maakt je uniek. Ze is je handelsmerk, je unique selling proposition (usp) zelfs. Want mensen lezen nu eenmaal graag van mensen.  

Lees meer ...

Minimum aantal woorden SEO webtekst

Schrijf 300 tot 500 woorden per webpagina: zo luidt het credo voor SEO webteksten. Maar klopt dat wel? Bepaalt het aantal woorden echt je positie in zoekmachines? Krijg je echt een hogere ranking als je veel tekst schrijft? Of hou je beter rekening met andere factoren?  

Lees meer ...

Tips voor jouw project?

Vrijblijvend actieplan, gratis audit.

  • Copywriting op maat
  • Paginastructuur (informatie-architectuur)
  • Usability

Actieplan/audit bestellen