e-mail info@frankce.be     telefoon +32 472 92 50 71

SEO 2014: definitie, noodzaak en tips

Al een tijdje trending topic in online marketingland: SEO is dood. De stemming bij zelfverklaarde SEO-goeroes sloeg om nadat Google zijn Hummingbird-update (2013) bekendmaakte. Ander algoritme, andere optimalisatiewetten. Of helemaal geen SEO?

De kolibrie-update bleek uiteindelijk helemaal niet zo revolutionair. Eerder een zoveelste stap in een evolutie die al langer bezig is: een die waardevolle inhoud beloont. Want content werd vorig jaar nog wat meer king. En een beetje SEO werkt nog altijd.

 

Lees meer ...

Tone of voice: de stem van je zaak

Je verbaal onderscheiden van de concurrentie, dat doe je door een eigen identiteit, imago of persoonlijkheid te ontwikkelen. Je huisstijl in woorden, zeg maar. In geschreven communicatie betekent dat: een consistent stemgeluid dat je typeert zodat (potentiële) klanten je meteen herkennen, waarderen en vertrouwen. Alsof ze een oude bekende tegen het lijf lopen. Zoiets noemen we de tone of voice. Maar hoe bepaal je in de praktijk de juiste tone of voice?  

Lees meer ...

Gezocht: snelle, goedkope webcopywriter

Ja, gevonden! Een sterk staaltje SEO wees je de weg naar deze blog, maar dekt de vlag ook de lading? Helaas, je kreeg een zoekresultaat dat maar een beetje relevant is. Want wat is uiteindelijk snel en goedkoop? Soms valt er een voorstel in de mailbox dat zonder omwegen solliciteert naar zo'n snelle, goedkope copywriter. Eén constante: het leidt zelden of nooit tot een duurzame samenwerking. Reden? De focus ligt al aan de start verkeerd. Dat smeekt om wat uitleg.  

Lees meer ...

Webcopywriting trends 2014

Nieuw jaar … gelukkig nieuwjaar! In 2014 ziet mijn takenpakket als webcopywriter er weer wat anders uit, want het web staat nooit stil. Stop die trein, want we kijken even vooruit. Wat zijn de trends in online copywriting voor 2014?  

Lees meer ...

Veel gemaakte taalfouten: verbindings- en verwijswoorden

De onverbeterlijke Kees Van Kooten uitte in de marge van het Groot Dictee der Nederlandse Taal zijn frustratie over het verkeerd gebruik van woorden. Taalfouten over de inhoud. Meer nog dan spelfouten irriteren ze hem mateloos. Waarom? Omdat ze zo hardnekkig zijn.  En omdat ze zinnen soms zelfs een heel andere betekenis geven. (cfr. ‘mits’ en ‘tenzij’) Vaak gaat het om verbindings- en verwijswoorden. Een lijstje met veel gebruikte taalfouten: een laat kerstgeschenk van uw copywriter. Uitpakken betekent correct(er) schrijven in 2014!  

Lees meer ...

Tips voor jouw project?

Vrijblijvend actieplan, gratis audit.

  • Copywriting op maat
  • Paginastructuur (informatie-architectuur)
  • Usability

Actieplan/audit bestellen