e-mail info@frankce.be     telefoon +32 472 92 50 71

Je wilt een e-nieuwsbrief versturen? Briljant plan. Maar in de praktijk loopt het dikwijls mis.

Wordt jouw  digitale nieuwsbrief gelezen, bewaard en zelfs doorgestuurd? Of verdwijnt hij meteen in de prullenmand? Of nog erger: blijft hij steken in de spamfilter?

E-nieuwsbrieven met waardevolle info voor je abonnees

Veelgemaakte fout: digitale nieuwsbrieven die bol staan van ‘wij’ en ‘we’ in plaats van ‘je’ of ‘u’. E-marketing die vertrekt vanuit het standpunt van de verzender. Van ondernemers die zo vol zijn van hun zaak dat ze Narcissus het nakijken geven.

Verstuur een e-nieuwsbrief voor jouw klanten 

  • Leerzame inhoud met een meerwaarde. Speel een beetje Sinterklaas voor je klanten. Geef ze nuttige tips of waardevolle info.
  • Persoonlijke verhalen. Mensen kopen van mensen. Toon wie er achter het bedrijf of het product schuilt en geef je organisatie een menselijk gelaat.
  • Boeiende invalshoeken. Wees origineel en verras je lezer. Bekijk het eens van de andere kant en vertel een uniek verhaal. Anders dan anders.
  • Variatie. Schorseneren zijn lekker maar niemand eet ze graag elke dag. Met inhoud gaat het net zo.

Welke digitale nieuwsbrieven schrijf ik voor je?

  1. Mails met een duidelijke boodschap voor je abonnees. Geen holle reclametaal maar concrete feiten, weetjes, tips, … Met de focus op de voordelen voor de lezer.
  2. In klare taal: korte, actieve zinnen die iedereen begrijpt.
  3. Overzichtelijk en aantrekkelijk. Tussentitels, bullets en afbeeldingen maken je nieuwsbrief licht verteerbaar. Volgens de regels van het webschrijven.
  4. Met een treffende call-to-action: een link naar een landingspagina op je website.

Concreet? Meestal gaat het om een mix van teasers naar een blogartikel op de website van het bedrijf zelf en verwijzingen naar een externe pagina. Afgelopen jaar schreef ik onder meer maandelijkse nieuwsbrieven voor OZ (nu Helan) en Pyxicare.

Voordelen e-nieuwsbrief?

Een e-nieuwsbrief levert je tal van voordelen op. Ook al zijn die pas meetbaar op middellange termijn.

  • klantenbinding
  • klantenwerving
  • meer trafiek naar je website
  • interactie: meer te weten komen over je klanten

Uitblinken in e-marketing? Huur een professional in.

Voor de volledigheid: ik neem op eenvoudig verzoek ook de indeling in het CMS voor mijn rekening.

Samenwerken?

fc
Bel of mail mij voor een verhelderende babbel over jouw project en/of voor een vrijblijvende offerte (inclusief actieplan).

Neem contact op