e-mail info@frankce.be     telefoon +32 472 92 50 71

Landingspagina: de eindbestemming

Online campagne gepland? Fijn, daar hoort een landingspagina bij. Een webpagina die perfect aansluit bij de teaser van je advertentie. En natuurlijk overtuigt ze je bezoeker zodat die tot de gewenste actie overgaat (conversie).

Deze pagina is de terminal die je bezoeker opvangt en weer doorsluist naar zijn eindbestemming: het contact- of bestelformulier. Zorg voor een vlotte reis.

Landingspagina of webpagina?

Is elke landingspagina een webpagina? Bijna. Je bereikt ze via een link in een …

  • Advertentie (Google Adwords, Facebook ads, …)
  • Zoekresultaat in Google, Bing, …
  • Direct mail of e-nieuwsbrief
  • Banner

De pagina in kwestie ontbreekt in het hoofdmenu van je website. Waarom? Omdat ze zo specifiek is. Je schreef ze speciaal voor een campagne of actie.

De landingspagina is (bijna) altijd een verkooppagina die aansluit op een advertentie en afsluit met een call to action. (bijv. ‘Bestel nu ons startpakket’)

De ultieme landingspagina

1. Specifiek:

Ze praat maar over één ding: het onderwerp van je campagne. Focus op jouw einddoel.

2. Beperkt:

De tijd van je bezoeker is beperkt. Breng hem niet in verwarring met te veel informatie of afleiding. Minder is meer.

3. Persoonlijk:

Spreek je lezer persoonlijk aan en wees authentiek. Schrijf alsof hij voor je zit en voer een denkbeeldige dialoog.

4. Duidelijk:

Antwoord op alle mogelijke vragen van je bezoeker. Blijft hij toch met vragen zitten? Dan is hij pleite. (Tenzij hij al overtuigd is natuurlijk.)

5. Actief:

Jawel, het gaat om een verkooppagina. Sluit af met een oproep: de call to action waarop je alleen maar ‘ja’ kunt antwoorden.

Crashen of landen met je campagne?

De weg naar de succesvolle landingspagina is lang. Wil je weten hoe ik jouw campagne op de startbaan krijg?

Samenwerken?

fc
Bel of mail mij voor een verhelderende babbel over jouw project en/of voor een vrijblijvende offerte (inclusief actieplan).

Neem contact op