Blog

Nieuw jaar, nieuwe trends. Voor de modetrends verwijzen we jou graag door naar Jani Kazaltzis, maar voor SEO copywriting-trends zit je hier goed. Niet dat er zoveel verandert, want het gaat vooral om bestaande trends die zich verder doorzetten. Autoriteit bijvoorbeeld.
Kortom, hoe zorg je ervoor dat jouw website naar boven knalt in Google dit jaar? Hoe pak je dat precies aan? Een overzichtje.
Lees meer ...
Ook last van een informatie-overload? Hoe zorg je er dan voor dat jouw teksten toch gelezen worden? Zeker op het web, waar we klikken en scrollen dat het een lieve lust is. Het antwoord laat zich al raden, want wat is het eerste wat je hebt gelezen van deze blogpost? Juist ja, de titel. Een pakkende kop bepaalt dus of we verder lezen … of niet. Niet alleen online maar ook in de krant of in een magazine. Als schrijver of copywriter besteed je dus best voldoende aandacht aan je kop.
Lees meer ...
Schrijven voor webshops: hoe doe je dat? Hoe wordt je een krak in e-commerce copywriting? Om een antwoord op die vraag te vinden, kijken we eerst naar de meerwaarde van unieke productomschrijvingen. Eigenlijk heeft copywriting voor webshops maar 2 functies:
Lees meer ...
Tone of voice: de stem van je zaak
Je verbaal onderscheiden van de concurrentie, dat doe je door een eigen identiteit, imago of persoonlijkheid te ontwikkelen. Je huisstijl in woorden, zeg maar. In geschreven communicatie betekent dat: een consistent stemgeluid dat je typeert zodat (potentiële) klanten je meteen herkennen, waarderen en vertrouwen. Alsof ze een oude bekende tegen het lijf lopen. Zoiets noemen we de tone of voice. Maar hoe bepaal je in de praktijk de juiste tone of voice?
Lees meer ...
Een brochure voor je zaak, loont ze nog de moeite in het web 2.0-tijdperk? Zeker. Als onderdeel van je marketingmix of als alleenstaande publicatie bewijst ze nog altijd haar nut. Soms bereikt ze je doelgroep zelfs makkelijker dan een online campagne. Op voorwaarde dat je een aantal regels in acht neemt: zorg voor een aantrekkelijke lay-out, hou het kort en overzichtelijk en schrijf toegankelijk. Eerst en vooral zoek je een antwoord op volgende vraag: wie krijgt je brochure op welke manier in handen en wat moet ze doen? Een voorlichtingsbrochure voor jongeren schrijf je vanuit een andere invalshoek dan een verkoopbrochure voor dokters. Informeren of voorlichten doe je op een andere toon dan verkopen.
Lees meer ...