e-mail info@frankce.be     telefoon +32 472 92 50 71

Gezocht: snelle, goedkope webcopywriter

Ja, gevonden! Een sterk staaltje SEO wees je de weg naar deze blog, maar dekt de vlag ook de lading? Helaas, je kreeg een zoekresultaat dat maar een beetje relevant is. Want wat is uiteindelijk snel en goedkoop?

Soms valt er een voorstel in de mailbox dat zonder omwegen solliciteert naar zo’n snelle, goedkope copywriter. Eén constante: het leidt zelden of nooit tot een duurzame samenwerking. Reden? De focus ligt al aan de start verkeerd. Dat smeekt om wat uitleg.

Vacature freelance copywriter

Ga je als freelancer in zee met bedrijven die kwantiteit boven kwaliteit verkiezen? Het blijft het een erg persoonlijke keuze, als slaat de slinger soms ver door naar de verkeerde kant. Concreet?

Wij zijn een dynamisch internetbedrijf op zoek naar copywriters die niet té perfectionistisch zijn maar wel heel gedreven. Want dat resulteert in meer bezoekers.

Twee bedenkingen:

  1. Gedrevenheid en perfectionisme gaan hand in hand. Want wie de passie preekt, neemt geen genoegen met middelmaat. Ook als copywriter streef je naar de perfectie en je klanten verwachten dat ook.
  2. Gedrevenheid alleen is geen garantie op een tsunami aan bezoekers. Je claimt toch best een beetje inhoud en meerwaarde. Maar wat ze eigenlijk bedoelen …
De hoeveelheid geschreven tekst is voor ons evenwel van groter belang dan de kwaliteit.
De gespendeerde tijd aan copywriting moet vooral resulteren in voldoende tekstvolume .

Lees: het hoeft niet echt goed te zijn, zolang het maar veel is. Want dan scoor je in Google.

Nochtans zijn quota voor webteksten een wat achterhaald SEO-argument. Een webpagina van 500 woorden scoort niet noodzakelijk beter dan een van 250 woorden. Het gaat in de eerste plaats om relevantie en toegevoegde waarde, zeker sinds de Hummingbird-update. Google beloont waardevolle en unieke content. Kwaliteit dus in plaats van kwantiteit.

SEO-misvattingen zijn nog hardnekkiger dan het cliché ‘jong en dynamisch bedrijf’. Rood alarm? Foute vragen over keyword density waaruit blijkt dat je potentiële opdrachtgever een trein gemist heeft. Zo hard mogelijk wegrennen is de boodschap.

Snelheid en kwaliteit: een evenwichtsoefening

Is snel altijd goedkoop? Op korte termijn misschien, maar op langere termijn blijkt het vaak duurkoop. Een goede copywriter schaaft aan je tekst tot hij helemaal goed zit – perfectionisme, de aard van het beestje – en dat kost nu eenmaal tijd.

Zijn snelheid en kwaliteit dan onverzoenbaar als het over copywriting gaat? Zijn snelle schrijvers per definitie verdacht? Integendeel, als zelfstandig copywriter ben je ook ondernemer en schrijf je best efficiënt/economisch. Je ontwikkelt dus een winstgevend ritme na maanden of jaren ervaring. Al bouw je toch best een (tijds)buffer in om je eigen eindredactie te doen.

Even zakelijk nu …

Sommige (meestal startende) webbedrijven zoeken liever een onervaren copywriter die matig werk levert maar wel weinig uren factureert aan een minimumtarief. Een die voor een hongerloon schrijft. Hun goed recht, want als freelancer maak je zelf je keuzes.

En ik? Vraag je alleen naar tarieven als je een copywriter zoekt? Zie je copywriting eerder als een kost dan als investering? Dan hebben we geen match.

Wil je ook weten waar de meerwaarde van wervende (web)copywriting voor jouw project of onderneming zit? Benieuwd hoe topcopy jouw cijfers de hoogte injaagt? Ben je een lange termijndenker? Fijn, laat ons samenwerken.

Praten over tarieven én inhoud ?
 

Reageer

Je e-mailadres wordt niet weergegeven.

Gebruik gerust deze HTML tags en andere attributen: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Tips voor jouw project?

Vrijblijvend actieplan, gratis audit.

  • Copywriting op maat
  • Paginastructuur (informatie-architectuur)
  • Usability

Actieplan/audit bestellen