Blog copywriting = kiezen voor regelmaat
Met blog copywriting blogt een copywriter in jouw naam.
Waarom? Omdat je de tijd, goesting of inspiratie mist om een zakelijk blog te onderhouden. Want beginnen is makkelijk, maar volhouden vergt volharding. En natuurlijk ook omdat schrijven een vak is.
Zakelijk bloggen: aandachtspunten
Lijkt jouw blog op een reclamefolder? Vijftig stokslagen.
Je blogt best over je vak in plaats van je onderneming. (cfr. e-nieuwsbrief) Geef nuttige info met verrassende invalshoeken. Nuttige tips, interessante weetjes, nieuws heet van de naald. Kortom, info waar jouw bezoeker écht iets aan heeft.
En natuurlijk zit ook ook de vorm als gegoten:
- op de juiste toon
- in de juiste spelling
- met aandacht voor Google (SEO) weblezers
Voordelen blog copywriting?
- Interactie met je klanten. Laat ze reageren en antwoord binnen een redelijke termijn. Klanten die klagen of kritisch meedenken? Fantastisch, betrokken klanten zijn blijvers.
- Meer verkeer naar je website. Een statische website lokt eenmalige en vooral toevallige bezoekers, een dynamische website levert loyale bezoekers én klanten op.
- Meer pagina’s in Google (SEO). Zoekmachines kicken op zinvolle inhoud die er toe doet voor mensen.
- Meer geloofwaardigheid. Toon je expertise en ervaring. Laat zien dat je mee bent en de vinger aan de pols houdt met interessante blogposts.
Met blog copywriting ben je zeker van de kwaliteit en regelmaat. Op zoek naar een ghostblogger voor jouw zaak of project? Bingo!
Ik plaats ook blogberichten online in verschillende CMS-systemen (WordPress, Joomla, Drupal, …) voor een kleine meerprijs.