e-mail info@frankce.be     telefoon +32 472 92 50 71

7 verschrikkelijke dooddoeners en clichés in teksten

Ook je buik vol van nietszeggende taglines, advertenties of vacatures? Word je ook moe van een diarree aan holle frasen en voorgekauwde clichés? Fijn, dan zijn we met twee. Ik schreef eerder al iets over containerbegrippen, nietszeggende woorden. En vooral dan over hoe ze de kracht van teksten ondermijnen. Met voorspelbaarheid gaat het net zo. In het beste geval oogst je totale onverschilligheid, in het slechtste geval irritatie. Gevolg? Je lezers haken af.  

Lees meer ...

5 trucs voor pakkende koppen

Ook last van een informatie-overload? Hoe zorg je er dan voor dat jouw teksten toch gelezen worden? Zeker op het web, waar we klikken en scrollen dat het een lieve lust is. Het antwoord laat zich al raden, want wat is het eerste wat je hebt gelezen van deze blogpost? Juist ja, de titel. Een pakkende kop bepaalt dus of we verder lezen … of niet. Niet alleen online maar ook in de krant of in een magazine. Als schrijver of copywriter besteed je dus best voldoende aandacht aan je kop.  

Lees meer ...

Publireportage – advertorial: 10 copywriting tips

De perfecte publireportage schrijven? De advertorial die je lezer of doelgroep boeit en beïnvloedt? Over de betekenis of definitie van een publireportage bestaat discussie. Puristen noemen bedrijfsjournalistiek geen journalistiek maar copywriting, een kwestie van onafhankelijkheid en/of neutraliteit. Maar een commercieel artikel verenigt in de praktijk toch het beste van twee werelden: journalistiek én copywriting.  

Lees meer ...

7 killers voor de leesbaarheid van je webteksten

Zakelijke webteksten schieten nog altijd dikwijls hun doel voorbij. Concreet: ze slagen er niet in de aandacht vast te houden en de bezoeker verder de website in te loodsen. Zodat die uiteindelijk tot actie overgaat: contact opnemen bijvoorbeeld. Of bestellen.  

Lees meer ...

SEO copywriting 2015: updates en tips

Late nieuwjaarswens voor 2015: dat de SEO-mythes voor copywriting eindelijk verdwijnen uit de collectieve geesten. Dat begrippen als keyword density voorgoed verhuizen naar de annalen van online copywriting. Kortom, dat zoekmachineoptimalisatie de plaats krijgt die het verdient: ergens helemaal achteraan in de klas. Eerst de inhoud, dan de vorm en uiteindelijk de afwerking of finishing touch (SEO).  

Lees meer ...

Tips voor jouw project?

Vrijblijvend actieplan, gratis audit.

  • Copywriting op maat
  • Paginastructuur (informatie-architectuur)
  • Usability

Actieplan/audit bestellen