e-mail info@frankce.be     telefoon +32 472 92 50 71

Publireportage – advertorial: 10 copywriting tips

De perfecte publireportage schrijven? De advertorial die je lezer of doelgroep boeit en beïnvloedt? Over de betekenis of definitie van een publireportage bestaat discussie. Puristen noemen bedrijfsjournalistiek geen journalistiek maar copywriting, een kwestie van onafhankelijkheid en/of neutraliteit. Maar een commercieel artikel verenigt in de praktijk toch het beste van twee werelden: journalistiek én copywriting.  

Lees meer ...

7 killers voor de leesbaarheid van je webteksten

Zakelijke webteksten schieten nog altijd dikwijls hun doel voorbij. Concreet: ze slagen er niet in de aandacht vast te houden en de bezoeker verder de website in te loodsen. Zodat die uiteindelijk tot actie overgaat: contact opnemen bijvoorbeeld. Of bestellen.  

Lees meer ...

SEO copywriting 2015: updates en tips

Late nieuwjaarswens voor 2015: dat de SEO-mythes voor copywriting eindelijk verdwijnen uit de collectieve geesten. Dat begrippen als keyword density voorgoed verhuizen naar de annalen van online copywriting. Kortom, dat zoekmachineoptimalisatie de plaats krijgt die het verdient: ergens helemaal achteraan in de klas. Eerst de inhoud, dan de vorm en uiteindelijk de afwerking of finishing touch (SEO).  

Lees meer ...

7 copywriting tips voor webshops

Schrijven voor webshops: hoe doe je dat? Hoe wordt je een krak in e-commerce copywriting? Om een antwoord op die vraag te vinden, kijken we eerst naar de meerwaarde van unieke productomschrijvingen. Eigenlijk heeft copywriting voor webshops maar 2 functies:  

Lees meer ...

Interpunctie: wanneer maken leestekens het verschil?

Onlangs in de mailbox na het doorsturen van de definitieve webteksten voor een collega-ondernemer: "Ik ga hier en daar misschien nog een komma verplaatsen." Oei. Fase rood. Waarom interpunctie belangrijk is? Als copywriter streef ik naar de perfectie en zijn details belangrijk. Met andere woorden: komma’s en andere leestekens horen op de juiste plaats en interpunctie is een onderdeel van mijn vak. Akkoord, er bestaan geen officiële regels maar wel ongeschreven wetten die bepalen wat lezers als natuurlijk ervaren. Voor zakelijke documenten zoals brieven en mails bestaan er wel officiële regels: de NBN-norm (vroeger BIN), alleen is het maar de vraag of we die altijd moeten volgen.  

Lees meer ...

Tips voor jouw project?

Vrijblijvend actieplan, gratis audit.

  • Copywriting op maat
  • Paginastructuur (informatie-architectuur)
  • Usability

Actieplan/audit bestellen