e-mail info@frankce.be     telefoon +32 472 92 50 71
Trefwoord: : SEO

SEO copywriting 2015: updates en tips

Late nieuwjaarswens voor 2015: dat de SEO-mythes voor copywriting eindelijk verdwijnen uit de collectieve geesten. Dat begrippen als keyword density voorgoed verhuizen naar de annalen van online copywriting. Kortom, dat zoekmachineoptimalisatie de plaats krijgt die het verdient: ergens helemaal achteraan in de klas. Eerst de inhoud, dan de vorm en uiteindelijk de afwerking of finishing touch (SEO).  

Lees meer ...

SEO 2014: definitie, noodzaak en tips

Al een tijdje trending topic in online marketingland: SEO is dood. De stemming bij zelfverklaarde SEO-goeroes sloeg om nadat Google zijn Hummingbird-update (2013) bekendmaakte. Ander algoritme, andere optimalisatiewetten. Of helemaal geen SEO? De kolibrie-update bleek uiteindelijk helemaal niet zo revolutionair. Eerder een zoveelste stap in een evolutie die al langer bezig is: een die waardevolle inhoud beloont. Want content werd vorig jaar nog wat meer king. En een beetje SEO werkt nog altijd.  

Lees meer ...

Gezocht: snelle, goedkope webcopywriter

Ja, gevonden! Een sterk staaltje SEO wees je de weg naar deze blog, maar dekt de vlag ook de lading? Helaas, je kreeg een zoekresultaat dat maar een beetje relevant is. Want wat is uiteindelijk snel en goedkoop? Soms valt er een voorstel in de mailbox dat zonder omwegen solliciteert naar zo'n snelle, goedkope copywriter. Eén constante: het leidt zelden of nooit tot een duurzame samenwerking. Reden? De focus ligt al aan de start verkeerd. Dat smeekt om wat uitleg.  

Lees meer ...

SEO copywriting: het juiste evenwicht

Schrijven voor websites is per definitie ook schrijven voor zoekmachines (SEO). De vraag is alleen: hoever ga je? Wie verdient het meeste aandacht; Google of de bezoeker? En hoe verzoen je die twee met elkaar in de praktijk? Want zonder SEO krijg je geen of weinig bezoekers en zonder geboeide en tevreden bezoekers kan je fluiten naar je hits en leads. Kortom, een evenwichtsoefening zonder weerga.  

Lees meer ...

Tips voor jouw project?

Vrijblijvend actieplan, gratis audit.

  • Copywriting op maat
  • Paginastructuur (informatie-architectuur)
  • Usability

Actieplan/audit bestellen