e-mail info@frankce.be     telefoon +32 472 92 50 71

Een uitgebreide tekst met inhoud? Tekst die wat langer spint en dieper snijdt? Zoiets noemen we een artikel.

Redactioneel of commercieel: een artikel informeert en vertelt een verhaal.

Redactioneel artikel:

Ik stel de vragen die jouw lezer ook stelt. En de antwoorden lees je in een objectief, gestructureerd en vlot geschreven artikel.

Commercieel artikel:

Een advertorial of publireportage overtuigt je lezer op subtiele wijze. Het is een commerciële boodschap verpakt in een journalistieke stijl.

Artikel schrijven?

‘Iedereen journalist!’, luidt het credo in de 21ste eeuw. De praktijk vertelt een heel ander verhaal, maar met deze tips geraak je al een eind op weg.

  • Schrijf unieke en waardevolle inhoud.
  • Bouw eerst aan de fundamenten: een duidelijke structuur.
  • Leef je in. In je verhaal én je lezer.
  • Wees kritisch voor jezelf en bekijk het nog eens vanop afstand.
  • Lees en herlees. Spelfouten zijn een storykiller voor storytelling.

Artikels nalezen: eindredactie

Misschien zoek je gewoon iemand die redactionele teksten naleest en/of herschrijft. Dt- en andere grammaticale fouten maken natuurlijk een amateuristische indruk en kelderen jouw imago. Neem in dat geval meteen contact op voor een extra check-up.

Op zoek naar een echte krak die een artikel opbouwt van a tot z? Research, interview, uitschrijven, …

Samenwerken?

fc
Bel of mail mij voor een verhelderende babbel over jouw project en/of voor een vrijblijvende offerte (inclusief actieplan).

Neem contact op