e-mail info@frankce.be     telefoon +32 472 92 50 71

Hoe schrijf je een Over-pagina die werkt?

‘Wij zijn bedrijf x en en we zijn heel goed in y. Met een jong en dynamisch team, of wat had u gedacht? En oh ja, we zijn ook heel professioneel. En kijk eens naar onze troeven.’

Ziet jouw Over-pagina er ongeveer zo uit? Geeuw. Je website lijdt aan het selfiestick-syndroom. Twee seconden, en je bezoeker klikt weg uit pure verveling.

Een gemiste kans, want de Over-pagina is een van de meest bezochte pagina’s van je website. Reden genoeg om er extra aandacht aan te besteden. Maar wat schrijf je dan precies op die pagina zodat je bezoekers verder klikken? Hoe ziet een slimme Over-pagina eruit? En gaat ze eigenlijk wel over jou?

7 tips voor de perfecte Over-pagina

1. Noem ze ‘Over’

Allergisch aan clichés? Akkoord, maar bij je paginatitels kies je best voor herkenbaarheid.

Hou het simpel: ‘Over’ + (eventueel) jouw bedrijfsnaam. Spitsvondigheden als ‘Ervaring’ of ‘Bedrijf’ werken minder goed. Of zoals usability-goeroe Steve Krug ooit zei: ‘Don’t make me think.’

2. Focus op je bezoeker

De Over-pagina gaat in de eerste plaats over jouw bezoeker en daarna pas over jezelf of je onderneming.

Beantwoord eerst de 5 w’s: wie, wat, waar, wanneer en waarom? En natuurlijk wil je uiteindelijk ook kennismaken, want mensen kopen van mensen. Leg uit wat je onderscheidt van de conculega’s.

3. Benoem de voordelen

Welke voordelen halen mensen uit je dienst of product? Hoe verbetert een aankoop hun leven? Waar zit de meerwaarde?

Som ze op met bullets zodat ze meteen in het oog springen.

4. Gebruik testimonials

Show, don’t tell. Relevante quotes werken veel beter dan een beschrijving van je werkwijze. Bewijskracht als ultieme klikmagneet. Waarom? Mensen apen mensen na. (Cfr. koopzondagen)

Gebruik wel échte klantgetuigenissen, een kwestie van geloofwaardigheid.

5. Hanteer een vaste structuur

Eerst je bezoeker, dan jij en dan een call tot action als kers op de taart. Tot daar de structuur in grote lijnen.

Er bestaan heel wat formules, net zoals bij de gewone dienstenpagina. Meestal kies ik voor …

  • het omschrijven van de oplossing
  • de voordelen voor de klant
  • een korte bio/verhaal
  • call to action

6. Vertel een verhaal

Storytelling, de hype van het jaar? Verhalen zijn altijd populair geweest, omdat ze onze nieuwsgierigheid prikkelen. En ze creëren herkenbaarheid of betrokkenheid.

7. Herlees, test en herschrijf

Een webpagina, zeker een Over-pagina, is geen statische pagina. Als ondernemer/onderneming evolueer je constant en kom je tot nieuwe inzichten. Een update kan dus nooit kwaad.

Je kunt conversie ook meten. Hoe zit het met de bounce rate van je Over-pagina? En wat gebeurt er als je een paar details verandert? Testen, meten en weten.

Over jouw Over-pagina?

Je Over-pagina is een wervende pagina, een uitgelezen kans om toekomstige klanten over de streep te trekken.

Hoe zit het met jouw Over-pagina?

Schrijf/herschrijf mijn Over-pagina
 

Reageer

Je e-mailadres wordt niet weergegeven.

Gebruik gerust deze HTML tags en andere attributen: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Tips voor jouw project?

Vrijblijvend actieplan, gratis audit.

  • Copywriting op maat
  • Paginastructuur (informatie-architectuur)
  • Usability

Actieplan/audit bestellen