e-mail info@frankce.be     telefoon +32 472 92 50 71

10 tips om effectieve webteksten te schrijven

Prospects verleiden met je website? Dan kom je best goed voor de dag, vormelijk én inhoudelijk. Fouten in je design? Trage laadtijden? Teksten vol kemels? Baai baai offerteaanvraag. Knappe copy bepaalt voor een groot deel het succes van je website, tot spijt van wie het bestrijdt. Misschien denk je dat die paar dt-fouten of kromme zinsconstructies het verschil niet maken. Helaas, grammaticale en andere taalfouten jagen jouw bezoeker weg.  

Lees meer ...

Eindredactie voor freelancers en doe-het-zelvers

Staalharde garanties op foutloze tekst? Van copywriters verwacht je de perfectie: Duitse degelijkheid, chirurgische precisie. Correct taalgebruik is de basis. Is jouw copywriter onfeilbaar? Helaas, hij is ook maar een mens. Gelukkig verbetert hij zijn flaters voor hij de definitieve versie verstuurt. Gaat hij toch eens de mist in? Weet dan dat een consistente stijl en tonnen overtuigingskracht ook iets waard zijn.  

Lees meer ...

Hoe schrijf je een Over-pagina die werkt?

'Wij zijn bedrijf x en en we zijn heel goed in y. Met een jong en dynamisch team, of wat had u gedacht? En oh ja, we zijn ook heel professioneel. En kijk eens naar onze troeven.'
Ziet jouw Over-pagina er ongeveer zo uit? Geeuw. Je website lijdt aan het selfiestick-syndroom. Twee seconden, en je bezoeker klikt weg uit pure verveling. Een gemiste kans, want de Over-pagina is een van de meest bezochte pagina’s van je website. Reden genoeg om er extra aandacht aan te besteden. Maar wat schrijf je dan precies op die pagina zodat je bezoekers verder klikken? Hoe ziet een slimme Over-pagina eruit? En gaat ze eigenlijk wel over jou?  

Lees meer ...

7 verschrikkelijke dooddoeners en clichés in teksten

Ook je buik vol van nietszeggende taglines, advertenties of vacatures? Word je ook moe van een diarree aan holle frasen en voorgekauwde clichés? Fijn, dan zijn we met twee. Ik schreef eerder al iets over containerbegrippen, nietszeggende woorden. En vooral dan over hoe ze de kracht van teksten ondermijnen. Met voorspelbaarheid gaat het net zo. In het beste geval oogst je totale onverschilligheid, in het slechtste geval irritatie. Gevolg? Je lezers haken af.  

Lees meer ...

5 trucs voor pakkende koppen

Ook last van een informatie-overload? Hoe zorg je er dan voor dat jouw teksten toch gelezen worden? Zeker op het web, waar we klikken en scrollen dat het een lieve lust is. Het antwoord laat zich al raden, want wat is het eerste wat je hebt gelezen van deze blogpost? Juist ja, de titel. Een pakkende kop bepaalt dus of we verder lezen … of niet. Niet alleen online maar ook in de krant of in een magazine. Als schrijver of copywriter besteed je dus best voldoende aandacht aan je kop.  

Lees meer ...

Tips voor jouw project?

Vrijblijvend actieplan, gratis audit.

  • Copywriting op maat
  • Paginastructuur (informatie-architectuur)
  • Usability

Actieplan/audit bestellen